لوله های کاروگیت | مهمترین محصول انتقال سیال بدون فشار

وبلاگ بحث و بررسی انواع محصولات صنعتی که کمتر در مورد آنها شنیده اید

لوله های کاروگیت | مهمترین محصول انتقال سیال بدون فشار

۵۸ بازديد

آیا نیاز به کاروگیت پیدا کرده اید؟

لوله کاروگیت یک نوع لوله است که از ورق فلزی با شکل موجی ساخته می‌شود. این لوله‌ها برای انتقال آب، فاضلاب، گاز و سایر مواد مایع یا گازی استفاده می‌شوند. لوله کاروگیت به دلیل داشتن ساختار مقاوم و سبک، هزینه کم نصب و نگهداری، قابلیت انعطاف‌پذیری و تحمل فشارهای بالا، به محبوبیت زیادی در صنعت ساختمان و راه‌سازی دست یافته است. لوله کاروگیت از قرن نوزدهم تاکنون در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به کار رفته است. برخی از مثال‌های معروف از استفاده از لوله کاروگیت عبارتند از: تونل هاور در لندن، پل آکوئداکت در فرانسه، سد هوور در آمریکا و تونل شاند در هند.

همین الانش هم شما اطلاعات زمینه ای در مورد این محصول دارید، پس بیایید در مورد مواردی که نمی دانید کمی صحبت رو پیش ببریم.

مزایای این نوع لوله

لوله های راه راه بادوام هستند و طول عمر بالایی دارند. هنگام استفاده از لوله های پلاستیکی موجدار، اتصالات محکم آنها از سوراخ و نشتی جلوگیری می کند. لوله‌های موجدار پلاستیکی در برابر مواد شیمیایی، اسیدها و سایر مواد خورنده نیز بسیار مقاوم عمل می کنند.

حمل و نقل لوله های راه راه آسان است و فرآیند نصب به حداقل منابع انسانی نیاز دارد و از همه مهمتر لوله ها زمانی که به طول عمر خود می رسند بازیافت می شوند و هنگامی که نصب می شوند هیچ سمی در محیط منتشر نمی شود.

 لوله کاروگیت

خب الان چه زمانی از این نوع لوله استفاده کنیم؟

لوله راه راه معمولا برای مدیریت آب جریان گرانشی استفاده می شود. می توان از آنها برای تخلیه آب اضافی از باغچه، زهکشی زیرسطحی و فاضلاب های بهداشتی استفاده کرد.

همپنین می توان از آنها برای تشکیل یک سیستم زهکشی ساده استفاده کرد که در آن لوله در یک ترانشه با پوشش سنگریزه تعبیه شده است تا آب را از مناطق دارای مشکل ماند آب، منتقل کند. گاهی اوقات آب باران می تواند به سمت خانه سرازیر شود، که باعث ایجاد مشکلاتی می شود، مگر اینکه با استفاده از لوله های زهکشی مدفون هدایت شوند.

بخش مهم به نام اتصالات در دفن لوله

نحوه اتصال این مدل لوله شامل چند روش مختلف است. لوله های کاروگیت دارای انواع گوناگونی هستند. این لوله های در اندازه و ابعاد مختلف تولید می شوند. لوله های کاروگیت معمولا به صورت تکی به کار نمی روند؛ بلکه تعدادی از آن ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند. لوله ها باید به شیوه صحیح، در کنار هم وصل شوند. عوامل مختلفی سبب، تعیین نحوه اتصال مورد استفاده در خط لوله کشی می شود. لوله ها کاروگیت  پس از اتصال صحیح، آماده انتقال مایعات می شوند. اتصال لوله ها مختلف به یکدیگر، کار سخت تری از اتصال لوله های مشابه است. اتصال لوله های پلی اتیلنی کاروگیت، باید توسط افراد متخصص انجام شود زیراکه اتصال صحیح این لوله ها، بسیار زیاد اهمیت دارد و اشتباه در نحوه اتصال ، خسارت های مالی و جانی زیادی را پیش می آورد. روش های جدیدی، برای اتصال لوله ها به وجود آمدند اما با وجود شیوه های جدید، در بعضی‌ شرایط از روش های قدیمی برای اتصال لوله ها استفاده می شود. هر کدام از روش های اتصال لوله های پلی اتیلنی، دارای مزیت های مخصوص به خود است.

 لوله کاروگیت فاضلاب

پارامترهای موثر در نحوه اتصال لوله

پارامترهای مختلفی، در نحوه اتصال لوله کاروگیت دخیل هستند. متخصص ها و کارشناسان با در نظر گرفتن این عوامل، شیوه اتصال لوله ها را به یکدیگر تعیین می کنند. فشار یکی از پارامترهای تعیین کننده در شیوه اتصال می باشد. مقدار فشار وارده به لوله های پلی اتیلنی، بسیار زیاد اهمیت دارد پس در اندازه گیری فشار وارد شده به لوله، هم فشار داخلی و هم فشار خارجی محاسبه می شود. فشار داخلی ناشی از ماده جریان یافته در لوله می باشد. فشار خارجی نیز ناشی از فشار خاک و وزنی است که به لوله وارد می شود. حداکثر مقدار فشار احتمالی وارد شده به لوله های باید محاسبه گردد. به غیر از میزان فشار، مقاومت و استحکام لوله ها در برابر فشار های وارده نیز مهم است. لوله های کاروگیت در اندازه ها و کیفیت ها مختلفی تولید می شوند فلذا مقدار مقاومت و استحکام لوله ها در برابر فشار های طولی و عرضی، با یکدیگر برابر نیست. برای اتصال صحیح لوله ها باید مقاومت آن ها بررسی شود. متخصص با در نظر داشتن این عوامل بهترین شیوه اتصال را برای لوله های کاروگیت شما انتخاب و پیشنهاد می کنند.

 

انواع روش های اتصال

در ادامه و بعنوان بخش نهایی در مورد یکی از روش های اتصال صحبت خواهیم کرد که به این منظور یک روش را به صورت کامل توضیح داده و بقیه را نام می بریم. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به سایر روش ها با کارشاسان تماس گرفته و یا از سایت این شرکت دیدن فرمائید.

  • روش جوش لبه به لبه لوله

در بررسی نحوه اتصال لوله، جوش لبه به لبه اولین شیوه ایی است؛ که مورد بررسی قرار می گیرد. این روش بسیار ساده است. می توان آن را جز روش های قدیمی اتصال لوله های کاروگیت، دانست. در روش لبه به لبه، اتصال لوله کاروگیت به کمک گرما انجام می شود. لوله های دو جداره کاروگیت از جنس  پلیمر اتیلن هستند. پلیمر ها با وجود مقاومت زیاد در برابر حرارت، دارای دمای ذوب مشخص هستند. در نقطه ذوب پلی اتیلنی این ماده شکل خود را از دست می دهد.

در روش جوش لبه به لبه از این ویژگی پلیمر های پلی اتیلنی استفاده می شود. زمانی که لوله های پلی اتیلنی حرارت ببیند؛ شکل خود را از دست می دهند. لوله ها در دمای ذوب به یکدیگر متصل می شوند. پس از اتصال، این لوله ها سرد شده و شکل خود را به دست می آورند. پلیمر اتیلن یک ماده نسوز است (یعنی این ترموپلاستیک آتش نمی گیرد).

به دلیل این خاصیت پلی اتیلن، در روش جوش لبه به لبه لوله های کاروگیت، احتمال آتش سوزی وجود ندارد. اما در هنگام عملیات جوش، آسیب هایی افراد را تهدید می کند. اگر حرارت دادن لوله های پلی اتیلنی کاروگیت به درستی انجام نشود؛ این لوله ها دچار آسیب های جدی خواهند شد. در روش جوش لبه به لبه برای حرارت دادن از صفحه داغ استفاده می شود. این صفحه باید در مکان درستی، بین دو لوله قرار بگیرد. برای اتصال لوله ها به دمای نسبتا بالایی نیز نیاز است.

 

  • روش جوش الکتروفیوژن
  • نحوه اتصال لوله کاروگیت به کمک جوش اکستروژن
  • اتصالات مکانیکی لوله های کاروگیت

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.